Friday, November 25, 2011

disclaimer..

Alhamdulillah.. bahagia!

Teringin pula menulis dari hotel Taiping ni.. Posting yang ada baik dan ada buruknya. Buruknya kerana berada dalam keadaan musafir, dan baiknya kerana tinggal di dalam bilik hotel yang selesa, ada orang kemas setiap pagi, flat screen, hospital yg selesa dan tak congested macam kat Penang dan patients yang mesra rakyat =)
Banyak yang baiknya.. Tapi ini juga tempat saya menerima berita best yang menjadi batu loncatan pada hidup saya (i guess).

Jadi hotel ini akan selamanya (insyaAllah) menjadi salah satu memori utk dipasakkan kenangan indah.. *jiwang

Explaining the title above, i'd just like to make an important disclaimer (as a layman usage, not legal practitioner) to my previous entry..

After posting it, of course i feel a lil bit relieve, but yet also feel guilty. Guilty to Allah, to react in such a way.
Why is that so?

The feeling I described it it, the emotion that I delivered are manifested because I am feeling negative, because I'm in negative side of receiving things. To describe it in islamic point view;

Rintihan yang terlahir dek kerana kesedihan yang meruntun jiwa, stress, loneliness adalah kerana saya berlatarbelakangkan perasaan yang tidak mengingat akan nikmat Allah.

* It's like an acute exacerbation of COPD(chronic obstructive pulmonary disease) secondary to pneumonia.

Pneumonia is just a simple lung infection, but underlying COPD make it even worse on presentation.

Ujian yang Allah datangkan hanyalah satu ujian simple, tetapi disebabkan saya berlatarbelakangkan perasaan negatif, ujian tersebut menjadi satu perkara yang sangat torturous (menyakitkan).

Tetapi dalam masa yang sama, saya meraikan fitrah diri untuk merasa sedih dan terbeban dengan ujian yang diberikan, namun reaksi yang lebih mulia untuk diberikan adalah; bersyukur dan bergembira dengan nikmat lain yang Dia kurniakan. Bukan merasa pedih dengan ujian yang menimpa.

Astaghfirullahal'azim,, semoga Dia mengampuni hamba yang lemah ini.. Semoga saya sentiasa diberi kekuatan dalam menjalani ujian hidup yang pastinya membentuk diri yang lebih baik. =)

Terima kasih Allah!



-Ditulis di Taiping, diedit di Penang.

No comments:

Post a Comment